Menünüze Ekleyin
İki markanın aynı çatı altında çalışması, eğer müşterilerimizin gözünde kabul edilebilir ve faydalı görülüyor ise, Franchisee’ler tarafından çok kıymetli bir iş modeline dönüşür.
İki marka daha fazla ciro demektir, masraflara katkı demektir ama en önemlisi müşterilerimizin o satış noktasına giriş ve sipariş sıklıklarını arttırmak demektir.
Kabul etmek gerekir ki, herkes hergün piliç yemez, çiğköfte yemez.
Başarılı uygulayabilen firmalar, marka birlikteliklerinin faydalarını görmüşler ve ‘’attıkları taş, ürküttükleri kurbağaya değmiştir’.
Kısaca fikirlerimi, geçmiş tecrübelerime ve endüstri bilgime dayanarak aşağıda özetlemeye çalıştım. Ekibimin fikirleri üzerine sizin fikirleriniz ve katkılarınızla, beraberce başarılı bir sistem yaratabileceğimize inanmaktayım.
Kaan Bilbay
İş Ortaklarımıza Sağladığımız Katma Değerler
Müşteri sayımız ve Pazar payımız artacaktır
Operasyonel verimliliği artacaktır.
Fiş sayısı ve toplam ciro artacaktır.
Rekabetçi duruşumuz kuvvetlenecektir – diğer çiğ köftecilere karşı
Tüketicilerin gözünde marka değerini arttıracaktır
Franchise Endüstrisinde rekabetçi pozisyonlarımız ve tercih edilme sebebimiz artacaktır.
Franchisee lerimizin dükkanları kıymetlenecektir.
Değer Zinciri
Değer zinciri yatay veya dikey olarak aşağıdaki uygulamalar ile ARTMAZ !
• Mevcut ürünün tat, ebat veya şekil değişikliği
• İçerik marka birleşmesi (sosun markalı bir sos ile evliliği gibi…)
Zincire eklenecek ve ‘’hedef satınalma’’ olabilecek bir farklı ürün ile artar. Potansiyel müşterinizin, belli bir ürünü satın almak amacı ile kapınızdan içeri girmesi ile artar.
Çoklu ve tamamlayıcı ve kuvvetli ciro kanalı
Herhangi bir işletme, lahmacun, hamburger veya giyim olsun, yanına başka bir marka aldığında otomatik olarak yeni bir ciro kanalı yaratır.
Genelin doğru olduğunu varsaydığımızda… Müşterilerimiz açısından iki ürünü bir çatı altında bulmalarında bir sıkıntı yok ise, işletmeler için bu birleşme çok büyük bir fırsattır.
İşletmewler bu ekonomik durum içinde, mevcut sistemlerine yeni bir markanın eklenmesi ile yeni satış kanalları ve yeni müşteriler ile tanışacak ve ciroları doğal olarak artacaktır.
Müşterilerimizin ziyaret frekansları artacak, saatsel satış, sezonsal satış gibi faktörler ile boş saatler dolacak ve ciro artacaktır.
Bölgesel Pazar Payı ve Rekabetçi Avantaj
İşletmenizin ve WIENERWALD in pazar payları artacaktır.
İşletmenizin özelinde de, sisteminizin değeri artacaktır.
İşletmenizin ve WIENERWALD markalarının ikisinde de yeni bir müşteri profili ile tanışma ve ciro artışı olacaktır.
İşletmenizin diğer markalara veya gıda işletmelerine karşı rekabetçi durumları (farklı iki ürün – çoklu kategori ile) çok daha kuvvetlenecektir.
Kaldıraç Gücü ve Finansman
Ekipler iki marka üstünde de kısa bir eğitim ile aynı işgücü ile daha fazla ciro sağlanacaktır.
WIENERWALD tanınmış bir marka olduğu için işletmeniz üstünde yoğun bir pazarlama çalışmasına ihtiyaç duymayacaktır.
Oluşacak sinerji işletmelerimize çok faydalı olacaktır.
İşletmeniz makine yatırımlarını kısa sürede geri alacaklardır.